Wymiana części eksploatowanych w samochodach użytkowych to naturalna konsekwencja ich regularnego używania. Wie o tym każdy posiadacz pojazdu – szeroka gama części ulega zużyciu z kolejnymi kilometrami, a zdarza się też, że element należy wymienić na skutek nagłej awarii, czy kolizji. W tym momencie większość kierowców staje przed poważnym dylematem – zakupić część oryginalną i nową fabrycznie, czy może zaoszczędzić wybierając element używany? Nie brakuje także kierowców, którzy decydują się na regenerację określonego elementu układu mechanicznego. Które z tych rozwiązań niesie ze sobą najwięcej korzyści? Odpowiedź w dzisiejszym artykule.

Usterki oraz poważniejsze awarie w autach mają to do siebie, że pojawiają się w najmniej oczekiwanych momentach. Nigdy nie jesteśmy w stanie przewidzieć w której sytuacji określony element odmówi nam posłuszeństwa. Dlatego istotną kwestią są regularne i rzetelne przeglądy, które pozwolą reagować wcześniej z korzyścią dla nas i naszego pojazdu.

Kosztowna gwarancja bezpieczeństwa

Każdy ekspert oraz mechanik powie nam, że najbardziej racjonalnym wyborem jest zakup części fabrycznie nowych – jeszcze lepiej, jeśli są to elementy oryginalne. Zakup tego typu części układu mechanicznego sprawia, że mamy pewność, iż auto nas nie zawiedzie i będzie działało zgodnie z zaleceniami producenta. Nowe części są zatem gwarancją bezpieczeństwa i niezawodności – niestety, tego rodzaju gwarancja skutecznie potrafi nadszarpnąć domowy budżet. Skoro mowa o gwarancji – warto dodać, że w przypadku zakupu części nowych, większość z nich objęta jest gwarancją w formie dokumentu na okres przynajmniej 2 lat. To dodatkowa zaleta.

Alternatywy nieco mniej kosztowne

Podzespoły zregenerowane – to przykład nieco mniej kosztownej alternatywy, która w wielu sytuacjach sprawdza się niemal tak dobrze, jak części nowe. Walorem podstawowym owego wyboru jest przede wszystkim oszczędność. Wiele osób traktuje elementy po regeneracji, jako gorsze od używanych i trzeba podkreślić, że jest to wrażenie mylne, bowiem wszystko zależy od rodzaju elementu oraz metody regeneracji. Profesjonalna regeneracja oryginalnej części z pewnością będzie bardziej korzystna, niż stosowanie zamienników niewiadomego pochodzenia. Ważnym ogniwem jest tu również wspomniany aspekt ekonomiczny – ceny regeneracji oscylują w granicach 30-60% tej samej części, lecz fabrycznie nowej.

Elementy używane – czy korzystnie jest w nie inwestować?

Najtańszą alternatywą spośród dziś opisywanych jest inwestycja związana z częściami używanymi. Niestety w parze z korzystną ekonomią idzie zwiększenie ryzyka wystąpienia awarii. Z punktu widzenia eksploatacji jest to zatem inwestycja mało opłacalna, zwłaszcza, że badania statystyczne potwierdzają, iż część zamienna zazwyczaj wytrzymuje około 50% mniej przebiegu od części nowej. Jeśli jednak ktoś już zdecyduje się na zakup elementu używanego, warto aby kierował się w ramach wyboru przede wszystkim zdrowym rozsądkiem i dokonał szczegółowych oględzin. Bez względu na pobudki najbardziej racjonalnym i wbrew pozorom – ekonomicznym wyborem pozostanie jednak zakup części nowych.

Artykuł został przygotowany przez serwis: http://przekladnie-planetarne.com.pl

Fabrycznie nowe, po regeneracji, czy używane? Które części samochodowe wybrać?
Oceń ten artykuł


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *